måndag 23 april 2012

Rishikesh, apor och Ganga

Inte sa pjakig dag for att vara sondag. Jag klev upp kvart i sex och begav mig ut i friska luften. Jag och nagra enstaka manniskor var vakna. I en timme och 40 minuter promenerade jag tills jag hittade en gomd strand jamte Ganges. Gjorde forstas ett chaistopp pa vagen, chai to go, haha. Traditionellt sett sitter man kvar vid chaikiosken och njuter chai ur dricksglas. Men jag var otalig morgonen till ara, ville hittade den hemliga stranden som jag blivit tipsad om, darav chai to go. Val pa plats satte jag mig ner vid flodkanten och andades, valdigt fint och fridfullt, helt ensam, inte ens en apa i narheten, inte da. Jag stannade kvar ett tag, gjorde nagra solhalsningar pa stranden, TVATTADE mig i Ganges for forsta gangen (nu ar jag ren och helig) och borjade sedan att promenerade tillbaka. Halvvags hem dok storsta apflocken upp, hjartklappning hjartklappning, de flesta apor ar ju van manniskor, men fick en kansla av att denna familj inte var stormfortjust i mig. Tack och lov blev jag upplockad och raddad av tva vanliga sjalar fran Dehli. Pa motorcykel. Sa nu har jag akt det ocksa! Som jag skrev till en fin van: ibland far man overvaga sina risker. Vanligtvis later jag bli att bli upplockad av framlingar. 

Annars, borjar kanna mig som mig sjalv igen. Den har staden, Rishikesh, gor nagot med oss alla. Jag har knappt haft energi, det ar forst nu efter 1,5 vecka som jag ar fit for fight. Och manga som jag talat med har kant likadant, kanske ar det bergen, eller den spirituella energin som tar ett tag att vanja sig vid, vad vet jag. Forkyld var jag ocksa pa kuppen. Nu mar jag bra, bara lite svart att sova. 

Ljus och karlek
Elba

3 kommentarer:

Petra sa...

Ja apor är inte att leka med;) Puss

Mamma sa...

Hej o hå vilket äventyr du är ute på, apor eller motorcykel? Valen är ju inte alltid lätta, du är så himla tuff som törs göra så mycket alldeles själv. Kram o lev väl <3 mamma

Syster sa...

Oj apor... Fy vad läskigt! Men det låter som du hade en bra söndag trots allt!
Kram