tisdag 1 maj 2012

Slutet av resan

Det borjar narma sig slutet, jag befinner mig just nu i Goa, Palolem, dar jag startade denna fantastiska resa for tre manader sedan. Pa fredag morgon aker jag hem till Sverige. Det var otroligt skont att komma tillbaka hit till Palolem, hit dar jag kan gatorna och kanner igen mig och dar manniskorna minns mig. Trots att Goa inte ar helt min kopp te, sa var det lite som att komma hem. Och mitt guesthouse verkar glada att ha mig tillbaka, liksom flertalet sota servitorer runt om pa restaurangerna. Ibland har jag en prick mellan ogonbrynen, bindi kallas det, och manniskorna blir glada och ger mig fina komplimanger.

Berattade jag om nar jag testade saris i Varanasi? Alla i sarisbutiken stirrade, givetvis, men nar snubben som snurrade in mig i allt tyg var klar med kreationen (han var sjukt javla duktig, det ar en konst att knyta saris) blev alla till sig och jag blev kallad Indian queen. Haha. For att vara lite osvensk sa kan jag vara arlig och beratta att jag ar gjord for att bara en sari, satt valdigt fint. Synd att jag inte investerade i en. Jag kom och tanka pa detta igar kvall nar min servitor borjade mumla om att han sett mig i en sari. Eller sa sa han att hoppades se mig i en sari.

Naval. Gottfolk, det ar min forsta dag som 23aring, da far man lov att vara lite sjalvgod. Jag ar dessutom pa benen idag, har legat i feber och haft risig mage, men fick lite bittra ortmediciner igar av en ayuvedisk doktor som ska gora susen, sa nu ar jag glad!

Sjung in varen och ut och demonstrera!
Ljus och karlek, ses snart.
Elba

4 kommentarer:

Mamma sa...

Härligt med igenkännande människor runtomkring dig, men dina avtryck är ju inte lätt att glömma. Du är en queen både i Sverige och Indien. Skulle vilja ha sett dig i en saris, de är en så vacker klädsel för Indiska kvinnor, älskar deras varma färger!

Mamma

Syster sa...

Hoppas du mår bättre och kan njuta av de sista dagarna i värmen och Indien. Ta vara på dem och gör bara massa roliga saker.

Kul att få uppskattning

Pözz och kram

pappa sa...

vad bra att du börjar att åter hämta dig från mage åkomma och feber och få tillbaka orken.
det är trevligt att höra folket kommer i håg dig från Goa,
ta det lugnt dom dagar som är kvar
och var rädd om dig så ses vi om några dagar
många kramar pappa

Petra sa...

Vart tog tiden vägen? Tre månader i Indien! Du sa innan du åkte: Det går fort Petra, jag är snart hemma igen och du hade rätt;) hihihihi krya på och vi ses snart! Kramar om....