söndag 19 februari 2012

Djungelhydda och nu lite lyx

Vad har hant sedan sist? Jag antar ratt mycket, i mandags tog jag lokalbuss, bytte narmare bestamt fem ganger innan jag kom fram till Anjuna i norra Goa, den forna hippieorten. Dar bodde jag i en djungelhydda fem meter ovan jord och traffade pa gamla hippies som entrade orten forsta gangen 1967. De berattade massa historier fran den tiden och pekade ut gamla karaktarer som acid-Erik. Traffade aven pa en yogis som jag hangde en del med. Upplevde en riktig Anjunafest, men som den pensionar jag ar rackte fem minuter innan mitt huvud bankade. Eller sa var det febern som fortfarande satt i. Jag blev lite sjuk i Anjuna, namligen.

Under onsdagen var det den kanda hippiemarknaden, dagen darpa hade jag fatt nog och flydde annu norrare. Jag ar nu i Mandrem.

Mandrem.
Ett sant paradis. Stranden ar enorm, och ren. Lugnt och fridfullt och mycket folk som kommer hit for att yoga och bara andas. Det ar annu inte sa expanderat har, valdigt fridfullt. Jag sover som en prinsessa.

Blir kvar tills... imorgon, nej tisdag. Darefter vantar Gokarna.

1 kommentar:

Petra sa...

Härligt att läsa dina rader Elin;) Krya på dig och en stor kram från Bastu vännerna;) Puss