lördag 11 februari 2012

Firar nu typ en vecka har. Dagarna flyger ivag, jag ater trevliga middagar med min tant som bjuder pa fantastiska historier fran hennes liv, jag utforskar ocksa narliggande byar och strander. Igar promenerade jag till grannstranden Patnem som ligger ungefar 30 minuter bort. Sjukt varmt, men otroligt fint, gick igenom sma byar och halsade pa lokalbefolkningen. At lunch pa ett ekologiskt stalle som heter Home. Palolem, dar jag befinner mig just nu, ar annars ganska turistigt, mycket svenskar, nastan sa att man spyr, dock ingen charterort, men en ort som vaxt otroligt mycket senaste aren och som manniskor soker sig till. Och det ar inte konstigt, det ar ganska dromlikt har. Jattefin strand. Imorse startade jag aven denna dag med yoga och efter klassen fick jag en ny van. En dansk tjej, men som pratar norska (tack och lov). Vi at frukost ihop och har sedan promenerat i flera timmar, bland annat till narmaste bankomat, som ligger 45 minuter bort by foot. Sa jag att det var varmt?

Jag hade planerat att dra mig till norra Goa imorgon, innan jag drar mig mot sodra Indien, men i och med att jag sprang pa denna danska tjej sa stannar jag nog en extra natt. Det blir troligen en utflykt till en kryddodling imorgon. Jag skulle ju go with the flow.

Nu ska jag ta mig en siesta, sov skitdaligt inatt. Mitt fonster vetter mot en skitig bakgard och jag tror en ko var dar och krafsade inatt, och dessutom tog sig indierna som bor bredvid min dorr en sup. Jag som trodde de va nykterister. Livet livet.

Ljus och karlek

1 kommentar:

Petra sa...

Det låter underbart min vän! Du är underbar! Kryddodling med ny vän,,ååå fint! Livet i livet Elba livet i livet. Puss puss från mig och darlingen.