onsdag 29 februari 2012

Hampi Hampi, WOW

Indien blir bara battre och battre. Jag ar nu i ruinstaden Hampi. Helt javla makalost fint har och jag trivs som fisken i vattnet. Jag anlande i sondags morse efter en inte lika fantastisk bussresa, men jag lever och ar gladare an pa lange. Hela stan ar full av ruiner, tempel, monument och apor. I mandags promenerade jag flera mil, tog mig hogt hogt upp pa ett berg och tittade ut over hela staden, besokte olika tempel och pratade med random manniskor. Igar hyrde jag cykel och fick tva nya vanner som annars bor i Goteborg. Vi gjorde ett besok pa andra sidan floden, dit jag troligen flyttar imorgon, och besokte ett tempelomrade lite utanfor stan. Imorse mottes vi klockan 06.00 och tog oss hogt upp pa ett berg for soluppgang, foljt av ett lite annorlunda yogapass. Fina dagar.

Stan ar magisk.

Som en notis, nar jag fragade cykeluthyraren om vilket tid cykeln skulle vara aterlamnad, fick jag som svar "efter solnedgangen", bara en san sak, hur fint ar inte det?

2 kommentarer:

Mamma sa...

Underbart att höra att allt bara är toppen, alla synintryck som du får måste vara magiska. Trevligt med lite sällskap sådär på morgonkvisten för att kolla soluppgången.

Kram mamma

Petra sa...

Det är så livet ska vara .....underbart! Du gör hel rätt finaste Elin! Kram