torsdag 23 februari 2012

Hej från Gokarna

Jag har nu lamnat delstaten Goa och befinner mig i Karnataka, Gokarna. Jag jobbar mig långsamt søderut och det blir bara varmare och varmare. Och fuktigare. Den mest behagliga timmen på dagen ar runt halv åtta på morgonen nar det inte hunnit blivit så varmt. Då passar jag på att ta en lång morgonpromenad. Jag har inte yogat på ett tag nu och saknar min styrketraning enormt mycket. Før varje dag som går førsvinner mina muskler successivt. Sorgligt. Men det fantastiska med kroppen ar val att den jobbar sig snabbt tillbaka till den ursprungliga formen, om man ger sig fan på det, vill saga.

Annars, det ar valdigt lugnt i Gokarna, folk ar experter på att ta det lugnt och slappa har. De roker val pa ganska friskt ocksa. Jag personligen foredrar ju ett aktivit liv, så det kryper lite latt i mig. Jag blir nog bara kvar har i någon natt till innan jag drar tio mil inåt landet till ruinstaden Hampi och dess varldsarv.

Nar jag anlande till Gokarna i tisdags, efter sisådar sex timmar buss, tog jag rygg pa några svenska unga herrar, eller, de tog snarare rygg på mig, men vilket fall som helst, kollade in diverse boenden och sprang in i ett annat svenskt gang som jag traffade forsta gangen i Palolem och darefter i Anjuna. Lite roligt. Ett valdigt harligt tjejgang från Ørebro. De stack dessvarre till Hampi igår kvall, men vi hann utforska Gokarnas stad tillsammans, samt uppleva festivalen Shivaratri igår. Bilder kommer! Forhoppningsvis. Lite latt kaos på festivalen, men kul att uppleva forstås.

Hoppas ni mår bra.
Ljus och karlek

1 kommentar:

Petra sa...

Låter som bra allt det där,) puss