onsdag 7 mars 2012

Mysore och godaste lunchen

Jag har precis atit en fantastisk lunch. Det finns ett stalle som LP aka Lonely Planet skriver om som heter Hotel RRR, har i Mysore, som serverar rykande farsk thalis pa bananblad. Du far flera olika grytor (hur mycket du vill), ris, saser och papadam-brod. Efter lunchen ar man helt proppmatt, lycklig och svettig. Jag at dar igar ocksa, och for forsta gangen nagonsin at jag hela maltiden endast med hoger hand. Lite nervost, gor jag ratt? Kollar alla indier pa mig nu och marker att jag ar varldens nyborjare? Gott och kletigt, framfor allt roligt. Vi borde ata mer med handerna i Sverige! Idag hade jag mer sjalvfortroende och verkligen njot av min lunch. Nam nam nam.

Mysore ar annars som en storstad i miniformat, jag som varit pa ganska lugna stallen hittills forsoker anpassa mig och lokalisera. Det gar hyfsat. Jag har inte hittat nagot yogastalle annu, men flertalet personer som utger sig komma fran yogastallen forsoker ragga upp en. Det galler att vara pa sin vakt.

Annars, hm. Ja, just ja. Jag har nu forlovat mig! Med mig sjalv. Fast for indierna som ar patrangande kor jag varldens basta historia om min karlek. Han ar hemma i Sverige och sliter hart infor kommande brollop. Haha.

Nu ska jag ut i varmen igen, nagon sa att det var 36 grader idag.

Ljus och karlek

3 kommentarer:

Mamma sa...

Du är bara för bra för att vara sann. Synd att jag missade förlovningen men kommer mycket gärna på bröllopet. Kramar av massor

Petra sa...

Precis som jag då bara förlovad med mig själv ;) och kommer så alltid att vara;) Puss tjej!

Anonym sa...

Hoppas allt är bra med dig Elin! kul att läsa :)
Kram /Sophia