torsdag 15 mars 2012

Tag och nu mot ashram

I forrgar gjorde jag nagot som jag sett fram emot lange: jag akte tag i Indien!

Det ar lite klurigt med tagbiljetter, helst ska man vara ute i god tid och boka sin biljett nagon vecka innan. Men om man har motto att "go with the flow" ar det tamligen svart att planera i forvag. Jag lamnade hoga hojderna i tisdags och tog lokalbussar till Kannur i norra Kerala och val dar pa plats forsokte jag fa tag i en tagbiljett till Trivandrum i sodra Kerala. Givetvis slutsalt och sista minuten-biljetterna stangde sin forsaljning precis nar jag kom fram till servicedisken. Jag fick kopa en oppen biljett for typ 15 svenska kronor och val pa taget la jag pengar under bordet och fick en plats i nasthogsta prisklassen (som ensam tjej bor man kosta pa sin tagbiljett). Jag hamnade bredvid en indisk medelklassfamilj med bortskamda skrikande ungar. Tagresan borjade fem pa eftermiddagen nar det fortfarande var ljust ute, sa jag satt mest drommande och kollade ut over landskapet. Valdigt trivsamt med tag, jag alskar det. Nar morkret foll kunde jag omvandla min stol till sang och visst fick jag nagra timmars somn innan jag anlande till Trivandrum fem pa morgonen.

Trivandrum ar okej, inte mycket att hanga i julgranen, en stad med hog luftfuktighet och otroligt varmt. Men om nagra timmar lamnare jag stan och aker 30 kilometer utanfor till Neyyer dam - dar vantar livet pa ett ashram med yoga, meditation och annat som hor till.

Onska mig lycka till. Jag blir dar minst tre natter men forhoppningsvis tva veckor (om jag gillar det vill saga). Spannande spannande.

Ljus och karlek

4 kommentarer:

Petra sa...

Lycka till tjej;)Puss

Kenneth sa...

Heja Elin!
Vi sitter på tåget på väg ifrån Göteborg och en liten upplevelsehelg där. Ett bra tillfälle att läsa i din blogg.
När vi läser om din möten, intryck och upplevelser känns " Göteborg" lite blekt även om Tomas Ledin är kanon. Och tro att jag är stolt över dina " scouttalanger". Hoppas att du får ännu fler roliga upplevelser och intryck med dig hem.
" Var redo - Alltid redo "
Morbror Kenneth och Moster Anetthe

Karin sa...

Oh, jag önskar dig en angenäm och fridfull ashram-vistelse, Elin! Namaste! Här är det nu nästan sommarvärme, så du törs komma hem! :-) Dock alldeles för dyrt med yoga!

SannaP! sa...

Hihi har gått in och kikat nästan varje dag för att se om det kommit upp nåt nytt men icke! får fortsätta bloggstalka tills det dyker upp nåt nytt helt enkelt.

skönt att tågis gick köng och att indien treats you well iaf :) och sååå kul att du älskar det! mer indialove till folket! cant wait för att läsa om ashramäventyret btw. Hej och ha det från oslo!