onsdag 14 mars 2012

Trekking

Jag har alltid trott att jag varit en stadsmanniska, jag har sett mig sjalv bo i en storstad, men for varje dag som gar glider jag langre ifran staden och dess trafik och drommer allt mer sallan om en lagenhet i Stockholm (eller nagon annan stad) och desto oftare om ett torp i Norrland. Jag forvanar mig sjalv och ger mig ut pa en atta timmars fotvandring, det bor tydligen en scout inom mig. Jag besteg Thadiyandamol, som ar hogsta toppen i Coorg. Morbror Kenneth, jag hoppas du ar stolt nar du laser detta! Fjallvandring nasta? I alla fall, efter ett hemligt tips fran en brittisk man hoppade jag pa diverse lokalbussar och flydde Mysore och efter fyra timmar befann jag mig 1 000 till 1 400 meter ovanfor havet bland kaffeodlingar. Ett fantastiskt stalle. Dar horde jag fagelkvitter och andades frisk luft, och som sagt, fotvandrade en hel del.

1 kommentar:

Petra sa...

STOLT SOM EN TUPP MED KAMMEN RAKT UPP ÄR ÄVEN JAG! Puss